قیمت قالیشویی در تهران در 6 ماه منتهی به پایان سال 1396 بین 5 تا 9 هزار تومان برای هر متر مربع فرشهای ماشینی و برای فرشهای دستباف از متری 12 هزار تومان تعیین شده و به تمام قالیشویی های ذیربط ابلاغ شده است، اما اتحادیه قالیشویی در سال 1397 اعلام کرد که نرخ ها بصورت توافقی بین الطرفین صورت گیرد. با این حال با توجه به مشاهدات میدانی می توان گفت که حداکثر رشد قیمت نسبت به سال 1396 بین 15تا 20% می باشد. در نظر داشته باشید برخی قالیشویی ها برای متراژ پایین تر از 15 متر خدمات نمیدهند و یا تعرفه جدایی برای یک عدد فرش منظور میکنند و یا برخی دیگر از قالیشویی ها برای انجام خدمات شستشوی فرشهای پایین تر از 12 متر حداقل سرویس شستشوی درجه 1 فرش 12 متری را در نظر میگیرند، به همین دلیل لازم به ذکر است که اتحادیه قالیشویی موردی را نیز در بند و تبصره قوانین مربوط به هزینه ها مضاف کرده به نام توافقی، به همین سبب گاهی قیمتهای درج شده در تبلیغات و آگهی ها با صورت حساب های داخل فاکتور مغایرت دارد.
بطور کلی هزینه شستشوی فرش، قالی و موکت بر اساس متر مربع از سوی اتحادیه قالیشویان هر شهر برای کلیه قالیشویی های مجاز در داخل همان شهر وضع شده است. فقط برای فرشهای دستباف که بصورت دستی میباشند و شستشوی آنها با فرشهای ماشینی بخاطر نوع بافت و رنگ که از الیاف و نخ و رنگهای طبیعی هستند تفاوت دارد، از این جهت اکثر قالیشویی ها ابتدا فرش را بازدید کرده و بر حسب نوع شستشویی که اتخاذ میکنند قیمت میدهند. اما قیمت پایه فرشهای دستباف که زمینه لاکی داشته و از طرح های قدیمی هستند شستشوی ساده آن ها متری 12 هزار و شستشو با شامپو متری 15هزار میباشد قیمت شستشوی موکت را نیز اتحادیه قالیشویی مشخص کرده است بهای شستشوی هر متر مربع انواع موکت از متری 2500 تا 4000 تومان میباشد که کلیه این نرخها مربوط به ابلاغیه نرخهای سال 1396 بوده است و در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت های مواد اولیه، دستمزدها و هزینه های رو به افزایش کارخانجات قالیشویی طرح توافقی دردست اقدام است.
یک قالیشویی خوب همیشه برای جلب مشتری و البته به زبانی دیگر حفظ آن سعی در ارائه تخفیفات و همچنین ارائه نرخ که بنابر اطلاعیه های اتحادیه قالیشویی است دارد حال با توجه به نزدیک شدن به ایام عیدنوروز وهمچنین افزایش تقاضا برای شستشو فرش صاحبان امتیاز این صنف را به سمت آفرهای نوروزی سوق میدهد که این امر سبب بیشتر شدن مشتری و حتی ثابت شدن آن میشود که حتی سبب معرفی مشتری به افراد دیگر نیز میشود که به اصطلاح و به زبانی ساده به این کارتبلیغ ویا توصیف سلولی گفته میشود.
قیمت های شستشو هم به صورت یک بروشور و یا یک تابلو بنر کوچک در دفاتر مرکزی آن ها قابل مشاهده میباشد که تمامی تعرفه ها ازجمله خدمات خشکشویی.شستشو انواع فرش و موکت و قالی و یا رفوگری و غبارزدایی در آن درج شده است. خوشبختانه با تحت نظر بودن تمامی این مراکز آن ها نمیتوانند نرخی بالاتر برای ارائه خدمات خود در نظر بگیرند زیرا برخلاف قوانین عمل کردن جزکاهش مشتری پیامد دیگری برای یک قالیشویی ندارد.رپس تمامی قالیشویی ها برای جلب مشتری بیشتر و رقابت با رقیبان خود سعی در این دارند که مشتری را به سوی خود نزدیک سازند بنابراین موضوع برخی از آن ها حتی از نرخ اتحادیه هم مبلغ کمتری از مشتریان خود دریافت میکنند.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، حمید محمدی اظهار کرد: در سطح استان تهران 180 واحد صنفی دارای جواز کسب در حال فعالیت هستند. وی با بیان اینکه در سال جاری هزینه گاز، برق، آب واحدهای قالیشویی افزایش یافته و در کنار آن مواد اولیه نیز با افزایش قیمت روبهرو شده است در رابطه با […] ...
معمولا یکی از مهم ترین دغدغه های مردم نرخ اجناس میباشد واهمیت زیادی به آن میدهند تا بیش از ارزش واقعی آن مبلغی را پرداخت نکنند درواقع برخی افراد سودجو با سواستفاده از اطمینان مشتری به دنبال منفعت خود هستند و باعث ضررو زیان مشتری میشوند اما با این تفاصیل تمامی اصناف دارای یک اتحادیه […] ...
ضرب المثل هرکه بامش بیشتر برفش بیشتر دقیقا مصداق بارز کار شستشو فرش میباشد .اگر شما صاحب یک فرش دستباف نفیس و یا یک تابلو فرش ارزشی میباشید انتظار نداشته باشید که آن را با قیمت همان فرش های عادی و معمولی بشورند زیرا اینگونه فرش ها و تابلو فرش ها کاملا باید توسط خدمات […] ...