آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 14 دی 1395

فرش ایرانی رقیب ندارد

رییس مرکز ملی فرش ایران اضهار کرد: فرش دستبافت ایرانی اصالت دارد اما رقبای پاکستانی و هندی ما هم چنین سایررقبا به دلیل عدم اصالت هنری شان به راحتی هر طرح و نقشی را می بافند و روانه بازار می کنند.و با فریب مردم ایران آنرا با قیمت های بسیار پایین به فروش میرسانند.

به گزارش ایسنا، حمید کارگردر سومین همایش گره طلایی با هدف تقدیر از فعالان هنر و صنعت فرش قم، افزود: باید شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی در کشور بیش از این باز کنیم و برخی اوقات قوانین دست و پا گیر دستگاه ها نه تنها نمی تواند کار را پیش ببرد؛ بلکه باعث توقف و عقب ماندگی نیز می شوند.هدف از این امر افزایش تولید کنندگان میباشد که موجب در دست گرفتن بازار ایران توسط ملت غیور میباشد و همچنین باعث خروج رقبا ازداخل کشور میشود.

وی با بیان اینکه کسانی که در عرصه فرش دستبافت قم مشغول هستند تلاش هایشان جای تقدیر دارد؛  با اشاره به سفر یک ماه گذشته خود به کشور هند افزود: در بازدیدی که از فعالیت های فرش دستبافت در کشور هند داشتیم دیدیم که دولت هیچ دخالتی در این زمینه نمی کند؛ بلکه در تمامی فرآیند تولید نقش حمایت گری و نظارت را بر عهده دارد.

اوافزود: تشکیلات غیر دولتی و بخش خصوص در عرصه فرش دستبافت در هند با قدرت کار خود را دنبال می کنند و امروز این کشور به عنوان یکی از رقبای جدی ایران به شمار می رود و امیدواریم به همت بخش خصوصی در عرصه تولید فرش دستبافت ایران و قم، بتوان جایگاه مناسبی که در دنیا داریم را حفظ کنیم.

کارگر اظهارکرد: فرآیند تولید فرش دستبافت در ایران از ریسندگی نخ ابریشم تا رنگریزی و طرح و نقش؛  فرآیند پیچیده و در عین حال خلاقانه و هنرمندانه ای است  و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند زحمات بسیاری را متحمل می شوند که باید قدردان این تلاش ها باشیم.

منبع:خبرگذاری ایسنا

برچسب ها :
مطالب مرتبط

ژانویه 2016 به نیمه رسیده بود و بازرگانان فرش در نمایشگاه دموتکس هانوور همسان با دیگر ایرانیان گوش و چشم به وین دوخته بودند تا فرجام مذاکرات دیپلماتیک بین ایران و کشورهای 1+5 را دریابند و سرانجام شامگاه سرشار از شادمانی فرا رسید و برجام کامشان را شیرین ساخت. بازرگانان فرش صبوری نکردند تا زمان […] ...

27 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف مناطق ایلام، سنقر و کلیایی کرمانشاه، کردی خراسان شمالی، لرستان، تابلوفرش سردرود، ترکمن جرگلان و بجنورد، سیستان و بلوچستان، ورامین، چهارمحال و بختیاری، قشقایی فارس، گبه فارس و اردکان، قهستان و مود بیرجند در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، این کالای هنری در کشورهای […] ...

25 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.