آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 21 دی 1395

فرش ایرانی آمریکا را به خود علاقه مندکرد

سید مجتبی عراقچی اظهار کرد: در این زمان هندی‌ها توانستند جای بازار فرش ایرانی را پر کنند و در این رابطه از خرید و فروش فرش ایرانی به کشور آمریکا جلوگیری شد.
 وی با اشاره به اینکه فرش هنری ایران حرف اول را در دنیا می‌زند، یادآور شد: هندوستان، پاکستان و افغانستان رقیب ایران در فرش دستباف هستند و به دلیل ارزان بودن کارگر در این کشورها توانسته‌اند پیشرفت‌های قابل مقایسه‌ای داشته باشند اما در مقوله فرش‌های هنری، تجاری و آنتیک کماکان ایرانی‌ها از سایر کشورها جلوتر هستند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف با اعلام اینکه پیش از تحریم حدود ۴۰ درصد فرش دستباف ایرانی که شامل فرش صنعتی و هنری بود به آمریکایی‌ها فروخته می‌شد، عنوان کرد: در دوره تحریم از خرید و فروش فرش ایرانی به آمریکا جلوگیری شد اما مجددا پس از تحریم این دست فرش‌ها مورد استقبال آمریکایی‌ها قرار گرفته و بازار آمریکا برای فرش ایران بسترهای لازم را فراهم کرده است.
عراقچی در مورد علت علاقه آمریکایی‌ها به فرش ایرانی گفت: در آمریکا سرمایه‌داران بسیاری وجود دارند و به این هنر ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند. حتی در زمان تحریم عده‌ای از این سرمایه‌گذاران نامه‌ای به اوباما نوشتند و از او درخواست کردند که آن‌ها را از خرید فرش‌های ایرانی محروم نکند.
وی با اعلام اینکه غیر از آمریکا کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، سوئیس و انگلستان از مشتریان فرش‌ هنری و صنعتی ایران هستند، بیان کرد: پس از زمان تحریم تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار فرش دستباف از ایران به آمریکا صادر شده و باید در این زمینه اعلام کنیم که یک سوم کل صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا انجام می‌شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف در ادامه افزود: حتی چینی‌ها که روزی رقیب ما در حوزه فرش بودند هم اکنون از مصرف‌کنندگان فرش دستباف ایران هستند و ما کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی و روسیه را به عنوان بازار هدف خود مد نظر قرار دادیم.
عراقچی در خصوص مشکلاتی که گریبانگیر بازار خرید و فروش فرش دستباف است، خاطر نشان کرد:‌ گران تمام شدن فرش دستباف در ایران، بالا بودن میزان مالیات بویژه برای فروشندگان از مشکلات عمده‌ای است که بازار خرید و فروش فرش دستباف با آن مواجه است و امیدواریم در زمینه مالیات در بخش فروشندگان همانند بخش‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان با ملاحظاتی در جهت کاهش مالیات همراه باشیم.
مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.