آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 20 دی 1395

رشد صنعت فرش در کرمانشاه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: باید صنعت فرش و گلیم را در استان به دوران اوج خود برسانیم، زیرا این بخش ها از مزیت و ظرفیت های لازم برای توسعه برخوردارند.

رضا رحیمی گفت: ظرفیت موجود در گلیم استان با فرش برابری می کند، لذا وظیفه داریم به همان اندازه که به فرش توجه داریم، در راستای توسعه صنعت گلیم نیز در استان گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: برای توسعه صنعت فرش و گلیم در استان مشکل منابع نداریم و تسهیلات و اعتبارات لازم برای توسعه آنها و همچنین ارائه آموزش به فرش بافان و گلیم بافان در استان در نظر گرفته شده است. بانک ها هم برای پرداخت این تسهیلات کاملاً مشخص شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: استان کرمانشاه از قدیم الایام در زمینه صنعت فرش و گلیم دارای ویژگی های منحصربه فردی بوده که باید تلاش و کوشش خود را برای رساندن این بخش ها به دوران اوج بکار گیریم.

رحیمی همچنین با اشاره به اجرای طرح احداث واحد از پشم تا فرش در استان گفت: شرایط آغاز عملیات اجرایی این طرح در استان مهیا است و این طرح سال آینده در کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید، زیرا در نظر داریم پشم مورد نیاز صنایع فرش و گلیم در خود استان تولید شود، نه اینکه مجبور به خرید پشم مورد نیاز این بخش ها از دیگر استان ها با کیفیت پائین باشیم.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه فرش و گلیم استان با تاکید بر توسعه گلیم در استان خبر داد و گفت: در برگزاری این نمایشگاه باید تلاش ویژه ای جهت شناسایی بیشتر مزیت ها و ظرفیت های موجود در استان در زمینه توسعه گلیم با توجه به قدمت آن صورت گیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا  وزارت صنعت معدن و تجارت با انتشار گزارشی نتایج حاصل از اجرای برجام در بخش صنعت ، معدن وتجارت را تشریح  کرد. « توسعه فعالیت های خارجی» حاصل از اجرای برجام در بخش صنعت، معدن وتجارت در 7 بند ؛ « سرمایه گذاری خارجی […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

روزگاری نه چندان دور در کوچه های تنگ و باریک شهر و روستا، صدای موسیقی قلاب ها و دفه زنی همراه با شور زنان و دختران نشسته بر دار قالی روح و جان هر رهگذری را جلا می داد. اما امروزه تار و پود این هنر بی نظیر در سایه بی توجهی و بی مهری […] ...

29 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف گلستان گفت : صادرات این میزان فرش بیش از یک میلیون و 600 هزار دلار ارز آوری داشته است . ابوالفضل ابطحی افزود: دستبافته های هنرمندان گلستانی به آلمان ، سوئیس ، آفریقای جنوبی و مکزیک صادر شده است . ابطحی افزود : امسال […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی در بازدید از دهمین نمایشگاه فرش دستباف استان افزود: با آشنایی بیشتر با سلیقۀ مردم دنیا در خصوص این هنر و صنعت، زمینۀ صادرات بیشتر فرش دستباف استان را فراهم کنیم. وی گفت: ظرفیت استان برای تولید فرش دستباف بالاست و این پتانسیل در حال توسعه است. استاندار یزد در […] ...

27 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.