آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 18 دی 1395

خرید وفروش فرش با نرم افزار

طراح نرم افزار “تاجر فرش” و تولید کننده فرش از طراحی این نرم افزار برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این نرم افزار جلوی سوء استفاده دلالان را می گیرد.

محمد هادی ممتازباف صادقپور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایده اولیه طراحی نرم افزار “تاجر فرش” یک سال‌ونیم پیش در ذهنمان پدید آمد، اظهار کرد: حدود یک ماه از شروع به کار این نرم افزار می گذرد  و هم اکنون حدود 70 کاربر در این نرم افزار در حال فعالیت هستند. در حالت سنتی بازار فرش و تابلو فرش به گونه ای است که بافنده فرش پس از بافت فرش فرصت پیدا کردن مشتری را ندارد، از این رو دلالان بازار فرش از این فرصت سوء استفاده می‌کنند، با قیمتی کم از بافنده می‌خرند و با قیمتی گزاف به خریدار نهایی می‌فروشند.

وی افزود: درصدد برآمدیم تا با استفاده از رشد تکنولوژی، این فاصله قیمتی زیاد را که باعث سوء استفاده دلالان می‌شود را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی ادامه داد: این نرم افزار به اشکال گوناگون دیگر نیز در فضاهای مجازی موجود است، اما نرم افزار اختصاصی بازار فرش وجود ندارد، که برای اولین بار اقدام به طراحی این نرم افزار کردیم، در صورت اجرای کامل آن مشکلات بازار فرش و به خصوص تولیدکنندگان و بافندگان و خریداران نهایی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

ممتاز باف با اشاره به اینکه در این نرم افزار کسی که واقعا به این فرش نیاز دارد، وارد شده و با بافنده اصلی معامله می کند، تاکید کرد:  با استفاده از این نرم افزار قیمت تمام شده فرش هم برای خریدار نهایی و هم برای تولیدکننده فرش راضی کننده خواهد بود.

 طراح نرم افزار “تاجر فرش” و تولید کننده فرش اظهار کرد: ما ایرانی‌ها به فرش به عنوان کالای سرمایه ای می‌نگریم، اما در حال حاضر به دلیل سو استفاده دلالان این کالا سرمایه ای بودن خود را از دست داده است، چرا که دلال تا حد زیادی بر قیمت فرش می افزاید و خریدار در هنگام فروش آن بیش از نصف قیمتی که پرداخت کرده است، ضرر خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌ عظیمی که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز وجود دارد می توانیم از دانشجویان فرش دانشگاه برای قیمت گذاری و کارشناسی در خصوص فرش‌های ارائه شده در نرم افزار بهره ببریم، در این راستا نیز با رئیس دانشگاه قرار ملاقاتی داریم که بتوانیم این همکاری را شکل دهیم.

 

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.