آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 19 دی 1395

بیمه شدگان قالیبافی پالایش میشوند

اسماعیل گرجی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : پرداخت یارانه دولتی برای بیمه بعضی مشاغل مانند کارگران ساختمانی که در سال های اخیر اجرا شد ، مورد سواستفاده قرار گرفت .
وی توضیح داد : این نوع بیمه که با یارانه دولتی و ارزان قیمت تعریف شده فقط برای افرادی است که در همان شغل تعریف شده فعالیت داشته باشند و با راه اندازی سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران ، پالایش بیمه شدگان این بخش با کارگران ساختمانی کلید خورده است .
مدیرکل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون گفت : این سامانه از ماهها قبل به صورت آزمایشی کارش را آغاز کرده بود و اکنون کار پالایش کارگران ساختمانی بیمه شده را انجام می دهد و به محض کامل شدن بانک اطلاعاتی این دسته از بیمه شدگان ، نوبت به بقیه می رسد .
سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی صبح امروز در مازندران رونمائی شد .
هم اکنون 800 هزار نفر از یک میلیون 100 هزار کارگر ساختمانی کشور که شاغلان غیرحقوق و مزدبگیر محسوب می شوند ، زیر پوشش بیمه قرار دارند .
وزارت تعاون ، کار ور فاه اجتماعی تعداد شاغلان غیر مزد بگیر را 10 میلیو نفر اعلام کرد که تنها سه میلیون نفر تاکنون زیر پوشش بیمه رفته اند .
مدیرکل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون همچنین گفت که در حال حاضر آمار دقیقی از کارگران برخوردار از بیمه یارانه ای وجود ندارد ولی تاکید کرد که با تکمیل بانک اطلاعاتی پالایش بیمه کارگران ساختمانی و دیگر مشاغل هم ردیف ، مشکل نبود آمار هم حل می شود .
بیمه کارگران ساختمانی ، خادمان مساجد ، رانندگان ، باربران و قالیبافان و کشاورزان در سال های اخیر برای کمک به پوشش و گستراندن چتر خدمات بیمه ای به آحاد جامعه اجرا شد .
داشتن یارانه دولتی برای این نوع بیمه و کم شدن حق بیمه باعث شد تا زمینه سواستفاده ها از سوی افرادی که دراین مشاغل فعالیت نداشتند فراهم شود به طوری که با ورود این افراد غیر فعال و بیمه آنها حتی پرونده بیمه بسیاری از فعالان واقعی راکد باقی ماند .
بازرسی های هر از گاهی محیط کاری و فعالیت این افراد نیز راهکاری مناسبی برای شناسایی این افراد نبود و از سال گذشته با راه اندازی سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران و فعالیت آزمایشی در شهرستان های نکا ، ازنا ، خرمشهر و ساوه برای پالایش کارگران ساختمانی نتایج خوبی به دست آمد و از امسال این طرح به صورت فراگیر در تمامی استان ها آغاز شد .
نتایج یک راستی آزمائی در استان مازندران نشان داد که 90 هزار نفر از افرادی که زیر پوشش طرح بیمه کارگران ساختمانی قرار داشتند ، در این شغل فعال نبودند .
آمار کارگران ساختمانی مازندران 50 هزار نفر برآورد می شود و تنها 30 هزار نفر از این افراد زیر پوشش بیمه تعریف شده از سوی دولت قرار گرفته اند .

منبع:خبرگزرای ایرنا

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.