آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 19 دی 1395

بهره برداری واحد فرش کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه رضا رحیمی در شصت و یکمین جلسه کمیته فرش و گلیم استان اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی این طرح در استان مهیا است و در نظر داریم که پشم مورد نیاز صنایع فرش و گلیم در خود استان تولید شود نه اینکه مجبور به خرید پشم مورد نیاز این بخشها از دیگر استان‌ها با کیفیت پایین باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه فرش و گلیم استان با تأکید بر توسعه گلیم خبرداد و گفت: در برگزاری این نمایشگاه باید تلاش ویژه‌ای برای شناسایی بیشتر مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان در زمینه توسعه گلیم با توجه به قدمت آن صورت گیرد.

وی افزود: باید صنعت فرش و گلیم را در استان به دوران اوج خود برسانیم زیرا این بخشها از مزیتها و ظرفیتهای لازم برای توسعه برخوردارند و ظرفیت موجود در گلیم استان با فرش برابری می‌کند که وظیفه داریم به همان اندازه که به فرش توجه داریم در راستای توسعه صنعت گلیم نیز در استان گام برداریم.

رحیمی خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه فرش و گلیم در استان وظیفه مهمی به عهده داریم و باید تلاش کنیم که این بخشها را برای کارآفرینی، اشتغال، تولید و رونق اقتصادی به سرانجام مشخصی برسانیم.

معاون استاندار کرمانشاه بیان کرد: برای توسعه صنعت فرش و گلیم در استان مشکل منابع نداریم و تسهیلات و اعتبارات لازم برای توسعه آنها و همچنین ارائه آموزش به فرشبافان و گلیم‌بافان در استان در نظر گرفته شده است که بانکها هم برای پرداخت این تسهیلات کاملاً مشخص شده‌اند.

رحیمی افزود: برای توسعه صنعت فرش و گلیم در استان استراتژیها و برنامه‌های خود را به صورت دقیق تدوین کرده‌ایم و در تلاش هستیم که این بخشها را به دوران اوج خود برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه از گذشته در زمینه صنعت فرش به ویژه صنعت گلیم دارای ویژگیهای منحصربه فردی بوده که باید تلاش و کوشش خود را برای رساندن این بخشها به دوران اوج به‌کار گیریم.

منبع:خبرگزاری ای ان سی سی

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.