آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 27 دی 1395

بافت فرش دستبافت هفت هزار متری

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسئول بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در سال جاری 7700 مترمربع فرش دستباف اوسط بافندگان کرمانشاه بافته شده است.

علی اسماعیلی با اشاره به عملکرد 9 ماهه حوزه فرش استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 7700 مترمربع فرش دستباف در استان بافته شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به 10 هزار مترمربع برسد.

وی همچنین از صدور 2370 کارت قالیبافی در این مدت خبر داد و افزود: به علاوه در این مدت بیش از شش هزار مورد بازدید از کارگاه‌های قالیبافی سطح استان صورت گرفته است.

مسئول بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به برنامه‌های آموزشی و حمایتی که در این مدت برای حوزه فرش در نظر گرفته شده نیز اشاره داشت و تصریح کرد: در این مدت 10 نشست تخصصی در قالب کمیته فرش و همچنین دو نمایشگاه فرش دستباف در استان برگزار شده است.

به گفته این مسئول، در این مدت یازده دوره آموزشی استانی و 25 دوره آموزشی ملی برای قالیبافان استان در نظر گرفته شده و شش دوره جدید نیز در دست اقدام است.

اسماعیلی در خصوص حمایت‌های مالی نیز تاکید کرد: در همین مدت بیش از 65 میلیارد ریال تسهیلات برای 17 کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز در نظر گرفته شده که در مرحله پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 20 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی و امید نیز برای قالیبافان استان در نظر گرفته شده که در مرحله معرفی به صندوق است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.