آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 14 دی 1395

افزایش قیمت دلار به نفع بافندگان ایرانی

گرچه در محافل مختلف افزایش نرخ دلار چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد اما رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف می‌گوید اگر قیمت دلار افزایش داشته باشد به نفع صنعت فرش خواهد بود، چراکه درآمدزایی این بخش را بیشتر می‌کند.و باعث پیشرفت کشور عزیزمان ایران میباشد.

عراقچی اظهارکرد: از افزایش قیمت دلار یک ماه میگذرد که اتفاقا اگر این افزایش ادامه پیدا کند می‌تواند به نفع صنعت فرش دستباف ایرانی باشد، چرا که اگر تا دیروز یک فرش قیمتی معادل هزار دلار قیمت داشت آورده‌ای سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی نصیب می‌کرد در حالیکه امروز این آورده به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد و نرخ آن چندین برابر شده است که به نفع ماست.

وی ادامه داد: گرچه موقتی بودن سود حاصل از افزایش نرخ دلار واضح است اما بدون اتلاف و فوت وقت باید از این زمان استفاده کرد و به فروش آن پرداخت.

عراقچی با اظهار اینکه هزینه‌ها برای تولید فرش در ایران  بسیاربالاست، فرمود: ۸۰ درصد قیمت فرش دستباف، مزد بافندگان است که با توجه به بالا رفتن تورم در کشور به اضافه مقداری که هر ساله دولت بر حقوق کارگران می‌افزاید مرتبا از شرایط رقابتی بازارهای جهانی فاصله می‌گیریم و چندان رمقی برای رقابت با رقبایی چون هند، چین و افغانستان بر جای نمی‌ماند.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستبافت با توجه به این موضوع اظهار کرد که با تمرکز بر این که ایران از سوی آمریکا تحریم شده است اما هند سهم فرش ایران را در بازار آز آن خود کرده است که این یک افتخاری برای ما میباشد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.