آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 20 دی 1395

حرفه ای خانه تکانی کنید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اینکه خانه تکانی تان اصولی باشد و به بهترین شکل ممکن انجام شود، حتما از نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شده است استفاده کنید.
١.   برنامه‌ريزی كنيد
شما می‌توانيد برای آن‌كه كارهای منزل را آسان‌تر انجام دهيد به سادگی يك برنامه‌ريزی داشته باشيد. اصلا لازم نيست كه شما از اول صبح تا بعدازظهر كارهای منزل را انجام دهيد؛ بلكه می‌توانيد با تقسيم‌كردن كارها به روزهای مختلف هفته، كمتر به خود فشار بياوريد و انرژی كمی در يك روز مصرف كنيد تا بتوانيد به كارهای ديگر مثل مطالعه، رسيدگی به كارهای بيرون از منزل  يا حتی كاركردن خارج از منزل بپردازيد.
 اگر قرار است مثلا در طبقه پايين منزل به شستن لباس‌ها بپردازيد يا باغچه منزل را مرتب كنيد، سعی كنيد كارهايی را كه مربوط به طبقه پايين يا حياط است، همزمان انجام دهيد تا لازم نباشد دایم از پله‌ها بالا و پايين برويد. شما بايد كارهای منزل را اولويت‌بندی كنيد و كارهايی را كه لازم است حتما انجام دهيد، امروز انجام دهيد؛ انجام كارهايی كه چندان ضروری نيستند را به روزهای بعد موكول كنيد.
٢. كارهای بزرگ را به كارهای كوچكتر تقسيم كنيد
اگر قرار است تمام منزل را خانه‌تكاني كنيد، تمام اين كارها را به كارهاي كوچكتر تقسيم كنيد و هر روز بخشي از كارها را انجام‌دهيد. بسياري از بانوان عادت دارند، تمام لباس‌هاي كثيف را جمع كرده و آنها را با پرده‌ها و ملافه‌ها در يك روز بشويند… حال برخي از خانم‌ها از ماشين‌لباسشويي استفاده مي‌كنند و بعضي حسابي به خودشان سخت مي‌گيرند و آستين‌هايشان را بالامي‌زنند با دست لباس‌ها را مي‌شويند.
 تازه پس از آن، لباس‌هاي خيس را كه سنگين‌تر هم شده‌اند از حمام يا آشپزخانه تا حياط يا ايوان حمل مي‌كنند كه روي بند خشك شوند. انجام اين فعاليت‌هاي سنگين و زياد، شما را حسابي خسته مي‌كند و تمام انرژي‌تان را مي‌گيرد، بنابراين بهتر است هر روز يك بخش از لباس‌ها، پرده‌ها يا ملافه‌ها را بشوييد و خشك كنيد، يا به جاي ساعت‌ها بالا و پايين گذاشتن وسايل انباري براي مرتب كردن آن، هر روز بخشي از آن را مرتب كنيد تا كار شما ظرف چند روز تمام شود.
٣. كارهای سنگين و سبك را يكی‌درميان انجام دهيد
بعضي از كارهاي خانه انرژي كمي از شما مي‌گيرند ولي بعضي ديگر شما را كاملا خسته مي‌كنند. بهترين روش آن است كه يك كار سبك مثل آب دادن به گلدان‌ها را انجام دهيد و به دنبال آن يك كار سنگين‌تر مثل جاروبرقي كشيدن اتاق‌ها را انجام دهيد، سپس يك فعاليت سبك را انجام دهيد… با اين روش به عضلات و مفاصل خود استراحت مي‌دهيد و مي‌توانيد ساعات طولاني‌تري به فعاليت بپردازيد.
 به‌علاوه اگر قرار است يك كار منزل (كه لازم است هنگام انجام آن بايستيد) مثل ظرف شستن  يا جاروبرقي‌كشيدن را انجام دهيد، به‌عنوان فعاليت بعدي، كاري را انجام دهيد كه بتوانيد نشسته به آن مشغول شويد؛ مانند سالاد تهيه‌كردن و دوخت‌ودوز. به اين ترتيب شما به‌صورت متناوب به يك گروه از عضلات و مفاصل‌تان استراحت مي‌دهيد.
٤. استراحت دوست‌داشتنی
در بين انجام كارهاي منزل به خودتان استراحت بدهيد. اين استراحت مي‌تواند به حفظ انرژي شما كمك شاياني كند. آرام روي تخت دراز بكشيد و به بدن خود آرامش بدهيد. لازم نيست به خواب برويد؛ فقط به صداي بدن‌تان گوش دهيد… حتي مي‌توانيد نفس‌هايتان را بشماريد. براي استراحت‌كردن، لازم نيست حتي خسته شويد و از پا دربياييد.
مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

شما با یک لکه آدامس روی فرش روبه رو هستید حالا چگونه قالیشویی وشستشو ی فرش را انجام دهید. روش اول: ابتدابا یک قاشق بلند آدامس را از روی فرش بردارید تکه های یخ از بهترین وساده ترین ترفند ها هستند. بنابراین تکه های یخ را روی آدامس بکشید وکمی نگه دارید و هم زمان […] ...

25 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امروزه با وجوند آپارتمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده شهرهای بزرگ از جمله شهر تهران، خانه تکانی‌های شهروندان در این شهر بزرگ حال و هوای دیگری پیدا کرده است. به طوری که خانه‌های آپارتمانی امروزه دیگر مجال شستن فرش‌ها را در منازل به شهروندان نمی‌دهد. حالا سال‌هاست که قالیشویی‌ها […] ...

23 دی 1395
ادامه مطلب

همانطور که میدانید قالیشویی ها باری صرفه جویی در مصرف آب و همچنیین جلوگیری از هدر رفتن اب از آب چاه استفاده میکنند و به هیچ عنوان از آب لوله کشی برای شستشو فرش استفاده نمیکنند.اما پساب های قالیشویی بدلیل کثیف بودن و حتی نجسی ان و مخلوط شدن مواد شوینده شیمیایی با آب ممکن […] ...

22 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.