آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 26 دی 1395

افتتاح نمایشگاه فرش دربیجار

به همت یک بانوی فعال عرصه تولید صنایع غذایی، سنتی، دومین نمایشگاه صنایع غذایی، فرش، گلیم، هنرهای دستی و خیاطی در سالن امیر نظام گروسی بیجار گشایش یافت.

این بانو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از 300 نوع محصولات مختلف غذایی سنتی و بومی، انواع بافنده ها از گلیم تا لباس های گرم محلی، ساک دستی، عسل، عرقیات از گیاهان بومی منطقه، البسه سبک، دسرهای سنتی و بومی فراموش شده در ادوار گذشته تاریخ بیجار و شیرینی های محلی در این نمایشگاه عرضه شده است.
زهرا مقدادی افزود: این نمایشگاه با همت زنان دیار گروس و با استفاده از حداقل های ممکن برگزار شده است.
او ضمن تقدیر از اداره ارشاد اسلامی برای اختصاص سالن نمایشگاه تاکید کرد: زنان فعال این نمایشگاه تا کنون از هیچ نهاد و اداره ای کمکی دریافت نکرده اند و تمام محصولات عرضه شده با همت خود و همکاری خانواده آنان تهیه و تولید شده است.
مقدادی اظهار کرد: بسیاری از غذاهای عرضه شده در این نمایشگاه اکنون در میان مردم فراموش شده اند و این درحالی است که اهمیت و ارزش غذایی آنها در تامین و تاثیر بر سلامتی مردم در بسیاری از موارد از تاثیر بهبودی داروهای داروخانه بیشتر و پایدار تر است.
به گفته او تمام مواد اولیه تولیدات هنری و بویژه عروسک هایی که دراین نمایشگاه عرضه شده است از مواد و پارچه های زایدی است که در خیاطی ها دور ریخته می شوند.
وی افزود: هنرمندان خانم بیجاری با استفاده مجدد از این دور ریزها توانسته اند بهترین عروسک ها را خلق نمایند و با ارزان ترین قیمت نسبت به قیمت های بازار در اختیار مردم قرار دهند.
وی گفت: یکی از مزیت های این نمایشگاه، آموزش زنان و دخترانی است که می خواهند در منزل و در کنار انجام امور منزل، کار تولیدی و درآمدی نیز برای خود داشته باشند که با کمترین هزینه می توانند، بهترین تولیدات را در اختیار مردم قرار دهند.

منبع:قالی کده

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.