آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 14 دی 1395

ابطال بیمه قالیبافان در همدان

ریاست اداره فرش، معدن و تجارت استان همدان با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا از لغو بیمه قالی بافیدو هزار نفر در استان خبر داد و گفت: میزان صادرات در استان همدان از ابتدای سال 95 تا به امروزیک میلیون و 700 دلار بوده است.

احمد علی‌بابایی در مذاکره  باخبرگذاری ایسنا، درمورد بیمه قالی‌بافان همدانی فرمود: بیمه قالی‌بافان موضوع مهم و لازم‌الاجرایی برای این صنف بود و تشکل‌های فرش همیشه پیگیر استفاده از مزایای این بیمه بوده‌اند.

او در ادامه سخنان خود فرموکه  در سال 1376 بیمه قالی بان توسط مجلس به تصویب شد و قالی‌بافان توانستند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.اما افراد سودجو باعث لغو این امر شدند که در ادامه دلایل آنرا تحلیل میکنیم.

علی‌بابایی با اظهارعدم برنامه‌ریزی مناسب دولت در پرداخت حق‌بیمه‌های قالی بافان براساس روش های خاص و تعریف‌شده اشاره کرد : به علت اینکه احراز شرایط بیمه‌شوندگان و قالی‌بافان به درستی تعریف نشده بود، افراد زیادی برای تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه خودشان را بافنده معرفی کردند.که موجب سواستفاده برخی افرادسودجو در این زمینه شد.او این مسیر را باعث ایجاد مسائل پیچیده‌ای برای تولیدکنندگان فرش، بیمه و دولت دانست و گفت:.با توجه به اینکه پرداخت یارانه بیمه شدگان قالی بافی سبب ضررو زیان دولت بوده است بدین صورت که کل مبلغدویست هزار تومان بوده که بیمه شده فقط 50هزار تومان آنرا پرداخت میکند.

منبع:خبرگذاری ایسنا

مطالب مرتبط

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ بهمن نامورمطلق، معاون صنایع‌دستی کشور در نشست سراسری معاونان صنایع‌دستی که 14 دی ماه برگزار شد گفت: «به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود، برای تأمین اعتبارات پروژه‌ها با مشکلاتی روبرو بودیم، البته با وجود همه مشکلات، وضعیت در […] ...

16 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.