آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 27 دی 1395

گردشگران خارجی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به پروژه تقویت جذب گردشگران خارجی از کشورهای حوزه هدف اشاره کرد و گفت: طبق این طرح تا پایان سالجاری جذب تعداد 550 هزار گردشگر خارجی برای استان پیش بینی شده است که با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، در 9 ماهه اخیر سال تعداد 379729 هزار نفر گردشگر خارجی به استان وارد شده اند که حاکی از تحقق 70 درصدی آمار مذکور را دارد.

جلیل جباری با اشاره به برنامه های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی و به تبع آن، ابلاغ ریزبرنامه های تخصصی گفت: از دوازده برنامه ملی تعریف شده یک برنامه با عنوان ارتقای توان تولید ملی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی پیش بینی شده که در طی یک طرح با عنوان طرح توسعه تولید صنایع دستی، فرش و گردشگری تعریف شده است.

وی افزود: در طرح یاد شده سه پروژه با عناوین؛ تدوین بسته های حمایت از گردشگری و اجرای آن، ایجاد ظرفیت هتلینگ و تدوین بسته حمایت از کارگاههای تولیدی صنایع دستی، برای ادارات کل استانی ابلاغ گردیده است.

مدیركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي با اشاره به ریزپروژ ه های طرح تدوین بسته های حمایت از گردشگری گفت: در همین راستا طبق توافقنامه منعقده با سازمان حمل و نقل و پایانه ها، تعداد دو مجتمع خدمات رفاهی استان جهت اخذ تسهیلات به سازمان متبوع مرکزی معرفی شده و برای یک مجتمع دیگر نیز موافقت اولیه صادر شده است.

جلیل جباری ادامه داد: در راستای توسعه گردشگری روستائی که از دیگر ریزپروژه های طرح فوق است، برای ایجاد و تکمیل تعداد شش اقامتگاه بوم گردی در شهرستانهای ارومیه، پیرانشهر، سردشت و اشنویه تسهیلات بانکی مصوب و در مرحله تکمیل پرونده می باشند.

مدیرکل استان در همین خصوص افزود: بمنظور توسعه زیرساختهای گردشگری در روستاها و مناطق نمونه گردشگری، پروژه هائی تعریف و در کمیته های برنامه ریزی شهرستانها مبالغ اعتباری نیز برای آن مصوب شده که در صورت تخصیص نهائی، به مرحله اجرا درخواهند آمد که از آن جمله، تکمیل کمپینگ های گردشگری کوه سیر و اژدها بولاغی ارومیه می باشد که با پیمانکار ذی صلاح، قرارداد منعقد شده است.

مدیرکل استان به طرح پروژه توانمند سازی نیروی انسانی فعال در حوزه گردشگری و دستگاههای مرتبط اشاره کرد و گفت: برای این منظور، 8 دوره آموزشی تا پایان سال تعریف شده بود که با تعامل خوب با تشکلهای صنفی مرتبط، در 9 ماهه اخیر سال 10 دوره آموزشی کوتاه مدت برگزار شده است بطوریکه در مجموع تعداد 529 نفر از فعالین و شاغلین حوزه گردشگری از شهرهای مختلف استان در آن شرکت کردند.

جلیل جباری در خصوص تدوین بسته حمایت از کارگاههای تولید صنایع دستی اظهار کرد: در طی این مدت طرح توجیهی حمایت از توسعه کارگاههای بزرگ صنایع دستی با تصویب اولیه 5000 میلیون ریال تسهیلات تدوین شده که پرونده آن جهت انجام مراحل نهائی، به ستاد مرکزی سازمان متبوع ارسال شده است.

وی ادامه داد: بمنظور حمایت از توسعه کمی و کیفی کارگاههای صنایع دستی روستائی نیز، تعداد 10 کارگاه هنرهای چوب واقع در روستاهای هدف، شناسائی و پرونده آنها جهت اخذ تسهیلات حمایتی به ستاد اعطای تسهیلات معرفی شدند.

مدیركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي در پایان به طرح آموزش و تربیت نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برطبق هدف گذاری صورت گرفته، تا پایان سال می بایست به تعداد 200 نفر مهارتهای صنایع دستی آموزش داده شود که این اداره کل با برنامه ریزی های بعمل آمده توانست در 9 ماهه اخیر سال، به تعداد 155 نفر هنرجو در شهرهای ارومیه، بوکان، مهاباد و نقده آموزشها و مهارتهای رشته های مختلف صنایع دستی را ارائه دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.