آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 20 دی 1395

چشم بلغاری توسط گلیم ایرانی نوازش شد

نقش و نگار گلیم ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی گلیم صوفیه در موزه ملی مردم‌شناسی این شهر نمایش و معرفی شد.

 به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری شهرداری صوفیه و موزه ملی مردم‌شناسی در صوفیه و بنیاد تراکیان، نمایشگاه بین‌المللی گلیم تحت «راه نمادین فرش و گلیم در جهان ‌ـ از آسیا به اروپا تا آمریکای شمالی و جنوبی، نشان خواهد داد» 26 و 27 شهریورماه در فضای آزاد این موزه در شهر صوفیه، برپا شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، رایزن فرهنگی کشورمان و رایزن فرهنگی جمهوری آذربایجان، رییس موزه قوم‌شناسی، هنرمندان و مردم شهر صوفیه حضور داشتند.

رییس موزه قوم‌شناسی طی سخنانی از شرکت کنندگان این نمایشگاه، به ویژه از رایزنی فرهنگی ایران تشکر کرد و چنین فعالیت‌هایی را در شهر فرهنگی صوفیه، موجب شادابی اجتماع و ارتقای روابط فرهنگی با دیگر ملت‌ها دانست.

پس از آن، رییس بنیاد راه تراکیان نیز حضور دائمی ایران را در این نمایشگاه موجب استمرار این نمایشگاه دانست و از رایزنی فرهنگی ایران برای این حضور چشمگیر تشکر کرد.

محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان گلیم و فرش ایران را گوهر زیبنده فرهنگ زیبایی آفرین خواند و نقش و نگارهای فرش ایرانی را منحصر به فرد خواند.

وی با عنوان این موضوع که گلیم در بلغاری نیز گلیم خوانده می‌شود، گلیم بافی را یکی از مشابهت‌های فرهنگی دو ملت ایران و بلغارستان عنوان کرد که نشان از وحدت فرهنگی، هم ریشگی قومی دو ملت می‌دهد و روح زیبایی آفرین مردم دو کشور را نمایان می‌کند.

کیانی با بیان اینکه فرهنگ و هنر و زیبایی می‌تواند زبان مشترک همه ملت‌ها شود و صلح و دوستی و درک متقابل را به ارمغان بیاورد، از مقامات فرهنگی شهر صوفیه برای همکاری بی دریغشان در فعالیت‌های فرهنگی نیز تشکر کرد.

بنابر اعلام این خبر، این برنامه فرهنگی با موسیقی محلی، دیدار از موزه و پذیرایی از مهمانان توسط مقامات موزه ادامه یافت.

منبع:قطره

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.