آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 18 دی 1395

فعالیت میلیونی افراد در حوزه صنایع دستی

یک میلیون نفر در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند, کمبود بودجه و خلاء قانونی؛ مهمترین مشکلات عرصه صنایع دستی

سرویس فرهنگی
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه خلاء قانونی مهمترین مسئله مدیریت عرصه صنایع دستی کشور است، از درنظر نگرفتن اعتبارات مناسب برای ایجاد رونق، حمایت و مدیریت در این عرصه صنایع دستی انتقاد کرد.
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹

 

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه هم اکنون قوانین مناسبی برای ساماندهی حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور وجود ندارد، گفت: ساختار حوزه صنایع دستی معیوب است و این مهم یکی از مهمترین مشکلات محسوب می‌شود و این امردرحالی است که قوانین مناسبی نیز برای رفع این مهم وجود ندارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان در بیان مشکلات حوزه صنایع دستی به از دست رفتن بازار فرش و غیره اشاره می‌کنند، اظهار کرد: این امر در حالیست که عرصه فرش، جواهر و طلا از حوزه کاری معاونت صنایع‌دستی جداست در حالی که همگان آن زا جزء صنایع دستی محسوب کرده و مطالبه می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه متاسفانه خلاء قانونی مهمترین مسئله مدیریت عرصه صنایع دستی کشورمان است، ادامه داد: در این میان اعتبارات مناسبی نیز برای ایجاد رونق، حمایت و مدیریت در عرصه صنایع دستی در نظر گرفته نمی شود؛ به عنوان مثال در بودجه سال آینده بودجه صنایع‌دستی 22 درصد افزایش یافته اما در واقعیت رقم کافی برای این عرصه تلقی نمی شود.

نامورمطلق با بیان اینکه طبق پیش بینی کارشناسان هم اکنون یک میلیون نفر در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند که افراد شاغل در حوزه فرش از این رقم مجزا هستند، تصریح کرد: در این میان هم اکنون اسامی 400 هزار نفر فعال و هنرمند حوزه صنایع دستی در سامانه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ثبت شده است؛ از این تعداد 60 هزار نفر بیمه بوده و 30 هزار نفر دیگر در لیست انتظار برای بیمه شدن قرار دارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: اختلاف 600 هزار نفری بین افراد ثبت نام شده با میزان افراد پیش بینی شده وجود دارد که تعدادی از این افراد شناسایی شده و مابقی هنوز مشخص نیستند.

منبع:خبرگزاری خانه ملت

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.