آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 15 دی 1395

سهم 12درصدی صنعت فرش در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار کرد: بیش از 12 درصد اشتغال استان مربوط به صنعت فرش دستباف و صنایع دستی استان است.

به گزارش ایسنا، حسینقلی قوانلو در دومین جلسه کمیته فرش دستباف استان، با بیان این مطلب گفت: ما با کمترین کمک ها به صنعت فرش دستباف می توانیم این صنعت را فعال و اشتغال بیشتری را ایجاد کنیم.

وی افزود: در پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان قالیبافی توسط سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان پیگیری می‌شود تا از این پس در صورت تاخیردر واریز حق بیمه، بیمه قالیباف قطع نشود.

قوانلو ادامه داد: باید در زمینه وام های روستایی اشتغال زایی در روستاها اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم با این تسهیلات، صنعت فرش استان را در روستاها گسترش دهیم و اشتغال بیشتری را در این زمینه ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در این راستا لازم است، ایجاد فروشگاه‌های مشخص در نقاط مناسب استان جهت عرضه دائمی و مستقیم محصولات تولیدی حوزه فرش و صنایع دستی پیگیری وهر چه سریع‌تر اجرایی شود.

قوانلو در پایان خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته در تاریخ 26 الی 29 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌اللملی استان با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها ودست‌اندرکاران فرش استان برگزار خواهد شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

روزگاری نه چندان دور در کوچه های تنگ و باریک شهر و روستا، صدای موسیقی قلاب ها و دفه زنی همراه با شور زنان و دختران نشسته بر دار قالی روح و جان هر رهگذری را جلا می داد. اما امروزه تار و پود این هنر بی نظیر در سایه بی توجهی و بی مهری […] ...

29 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف گلستان گفت : صادرات این میزان فرش بیش از یک میلیون و 600 هزار دلار ارز آوری داشته است . ابوالفضل ابطحی افزود: دستبافته های هنرمندان گلستانی به آلمان ، سوئیس ، آفریقای جنوبی و مکزیک صادر شده است . ابطحی افزود : امسال […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی در بازدید از دهمین نمایشگاه فرش دستباف استان افزود: با آشنایی بیشتر با سلیقۀ مردم دنیا در خصوص این هنر و صنعت، زمینۀ صادرات بیشتر فرش دستباف استان را فراهم کنیم. وی گفت: ظرفیت استان برای تولید فرش دستباف بالاست و این پتانسیل در حال توسعه است. استاندار یزد در […] ...

27 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد گفت: باید به سمت شناسایی بازارهای جدید صادراتی در حوزۀ فرش دستباف گام برداریم.  میرمحمدیدر بازدید از دهمین نمایشگاه فرش دستباف استان افزود: با آشنایی بیشتر با سلیقۀ مردم دنیا در خصوص این هنر و صنعت، زمینۀ صادرات بیشتر فرش دستباف استان را فراهم کنیم. […] ...

27 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.