آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 24 دی 1395

رونق بخشی به فرهنگ فرش ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سخن، اقتصاد مقاومتی راهکاری کاربردی برای تقویت تولید داخلی و کارآفرینی به شمار می رود و در این میان سهم فرش در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور چشمگیر است. عصمت کریمی زاده اردکانی یکی از بانوان فعال در زمینه فرش دستباف است که در این عرصه موفقیت‌هایی را نیز کسب کرده است.

این بانوی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با یزدبانو گفت: بزرگترین موفقیت خود را اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار می‌دانم. از دوران کودکی با فرش دستباف و چگونگی بافت آن آشنا شدم زیرا مادرم علاوه برخانه داری، قالی نیز می‌بافت.

عصمت کریمی زاده اردکانی افزود: در سال 1380 بعد از پایان تحصیلات در رشته فرش، با همکاری همسرم به طور رسمی کار تولید فرش و تابلوفرش را شروع کرده و تلاش کردم این هنر باستانی ایرانیان که 2500 سال قدمت دارد را حفظ کرده و رونق ببخشم.

وی در ادامه اظهار داشت: در زمینه تولید تابلوفرش سبک خاصی نداریم؛ هرتصویری که مشتری بپسندد را با برنامه‌های نرم افزاری طراحی وسپس کاررنگرزی بافت آن را انجام می‌دهیم و در زمینه فرش زیرپایی نیز بیشتر از نقوش برگرفته از فرش کاشان استفاده می‌کنیم که به دلیل همجوار بودن با اردکان تاثیر زیادی بر فرش این شهرستان داشته است.

منبع:تی نیوز

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.