آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 18 دی 1395

روشهای شستشو موکت

تمیزی و آراستگی موکت از جمله مهمترین عوامل در جلوۀ زیباتر خانه یا محل کار هستند. برای آشنائی هر چه بیشتر شما ، نکاتی ضروری دربارۀ چگونگی و نحوه مراقبت و شستشوی موکت و شرایط خاص آن توضیح داده شده است.
بهترین روش برای شستشوی موکت بهره گیری از شرکتهای معتبر شوینده که با استفاده از مواد شوینده استاندارد و ماشین آلات مناسب کار شستشوی موکتهای شما را انجام می دهند، می باشد. در صورتی که به چنین امکاناتی دسترسی ندارید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
– برای شستشوی موکت های فرشی از آبگرم استفاده نکنید. استفاده از آبگرم حالت طبیعی موکت را از این می برد.
– برای خشک کردن موکت های فرشی ، آن را پس از آبکشی لوله کنید و به حالت ایستاده مدتی کنار دیوارگذاشته ، سپس آنرا در جای مناسبی پهن کنید تا خشک شود.
– اگر از شامپو فرش برای تمیزکردن موکت استفاده می کنید ، مقدار مناسبی از آن را در آب حل کرده و سطح مورد نظر را با اسفنج آغشته به محلول تمیز کنید. سپس با یک دستمال کتان نمدار سطح موکت را پاک کنید.
– برای زدودن لکه ها ، ابتدا لکه را در صورت امکان با قاشق یا کاردک بردارید. سپس سرکه سفید ، شامپو فرش و آب ولرم را ترکیب کرده ، محلولی بسازید و روی لکه بریزید. توجه کنید که موکت نباید خیلی خیس شود. به آرامی لکه را پاک کنید و سپس با حوله نم دار آنرا تمیز کنید. قسمت خیس شده را به سرعت با فن یا سشوار و با حرارت کم خشک کنید.
– لکه آدامس را ابتدا با یخ تا حد زیادی سرد کرده و بعد با کاردک آن را به آرامی از سطح موکت بردارید.

منبع:دکوراسیون رها

مطالب مرتبط

1.قالی را کاملاً مناسب با اندازۀ اتاق تهیه کنید. تا کردن قسمت اضافه باعث ترک خوردن و آسیب دیدن آن می‌شود. (مثلاً برای فضای 5/3×5/2 از فرش با ابعاد 3×2 استفاده کنید) 2.فرش را روی زمین آهکی یا گچی پهن نکنید. درزها و شکاف سایر کفپوش‌ها را نیز بپوشانید تا محل زندگی حشراتی مانند بید […] ...

27 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آشپزخانه یکی از قسمت‌های خانه است که به علت پخت و پز فراوان در آنجا به احتمال زیاد جرم و چربی گرفته است و آلوده شده است. علاوه بر این، گاهی تمیز کردن وسایل موجود در آشپزخانه از تمیز کردن خود محیط آن دشوارتر است. […] ...

23 دی 1395
ادامه مطلب

فرش یکی از ملزومات و تزینات منازل ایرانی میباشد که زیبایی بسیاری را به منازل ما میدهد در واقع میتوان گفت که هویت یک خانه میباشد اما موکت هم درطی سال های اخیر کاربرد بسیار زیادی داشته است اما نتوانست که جایگزینی برای فرش باشد زیرا موکت هایی که تولید میشد طرح های مشتری پسندی […] ...

20 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.