آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 15 دی 1395

بافت انبوه فرش توسط مددجویان تبریزی

 معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مددجویان استان در هشت ماهه امسال سه هزار و ۹۵۲ تخته قالی به ارزش ۱۶۲ میلیارد ریال بافته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان شرقی، غلامحسین پورمنافی دوشنبه با اعلام این خبر افزود: در هشت ماهه امسال مددجویان قالی باف این نهاد سه هزار و ۹۵۲ تخته به متراژ ۱۸ هزار متر مربع فرش و گلیم بافته اند که ۱۶۲ میلیارد ریال ارزش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده ها و خودکفایی مددجویان تحت حمایت است، تصریح کرد: توانمند شدن خانواده های تحت حمایت موجب خواهد شد درعرصه های اقتصادی قدم های بسیار موثری برداریم.

پورمنافی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۸۸۳ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی بافی می کنند، افزود: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه قالی بافان استان کارت مهارت دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه برای ارتقای مهارت های مددجویان قالی باف آموزش های پایدارسازی و توسعه برگزار شده است، اظهار کرد: ۴ هزار و ۴۸۲ نفر از مددجویان قالی باف در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی در مورد نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی باف نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم این نهاد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند سازی اساین مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت و بر اساس متراژ قالی تسهیلات دریافت می کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

شهردار و رییس شورای شهر جوشقان قالی مهمان مرکز ملی فرش ایران شدند.به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، پیراینده شهردار جوشقان قالی و صادق پور رییس شورای شهر این شهرستان با حضور در مرکز ملی فرش ایران به رایزنی در راستای احیا و بهبود فرشبافی در جوشقان پرداختند. بر اساس این گزارش، مردادماه […] ...

24 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت : اين المپياد هر ساله يك مرتبه در دو مرحله استاني و كشوري برگزار مي شود كه مرحله مقدماتي( استاني ) سوم بهمن ماه در مراكز دانشگاهي و مؤسسات آموزش علمي و هنرستان هاي […] ...

23 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، گلیم هرسین در مراسمی دارای گواهینامه ملی نشان جغرافیایی شد که در این مراسم به گلیم سنه، جاجیم خلخال، گلیم نمین، ورنی مغان، آبگینه تهران، نازک کاری سنندج، زیلو میبد و گلیم ارداق این نشان ملی اعطا شد تا مقدمات ثبت جهانی این صنایع دستی فراهم شود. آنچه که […] ...

21 دی 1395
ادامه مطلب

سالهاست که گوش او بر دنیای پر از همهمه و آشوب بسته است و زبانش توانایی سخن گفتن ندارد. او مادری است که سختی‌های زیادی در زندگی کشیده اما سختی‌های زمانه او را نا امید نکرده است. فاطمه حسینی همان بانوی کر و لالی است که برای خرج زندگیش گلیم می‌بافد. او سالهاست که با […] ...

21 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.