آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 23 دی 1395

ظهور قالیشویی ها در پایتخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امروزه با وجوند آپارتمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده شهرهای بزرگ از جمله شهر تهران، خانه تکانی‌های شهروندان در این شهر بزرگ حال و هوای دیگری پیدا کرده است.

به طوری که خانه‌های آپارتمانی امروزه دیگر مجال شستن فرش‌ها را در منازل به شهروندان نمی‌دهد.

حالا سال‌هاست که قالیشویی‌ها این کار را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند تا بار شستن فرش‌ها از روی دوش آپارتمان‌نشین‌ها برداشته شود.
به جمع شهروندان رفتیم تا نظر آنها را در این خصوص جویا شویم.

عده‌ای از خانم‌های خانه‌دار اشاره کردند: چند سالی است که فرش‌های ماشینیمان را به قالیشویی می‌دهیم تا برایمان بشویند در ابتدا به این امر توجه می‌کنیم قالیشویی حتماً محلی باشد.

خانم خانه‌داری نیز گفت: فرش‌های ماشینیمان را با بهای 2هزار و 500تا 3هزار و 500تومان به قالیشویی محلمان دادیم تا برایمان بشویند. این روزها باید توجه بیشتری به قالیشویی‌ها داشته باشیم.

چراکه بعضی از آنها غیرمجازند و ممکن است با چاپ کارت و تبلیغات سعی در جلب رضایت شهروندان داشته باشند.

کیفیت و نحوه خدمات‌رسانی به شهروندان را از آنها جویا شدیم. درصد بسیاری از شهروندان از شستشوی فرش‌ها ناراضی بودند و گلایه‌های بسیاری در این خصوص داشتند.

در این بخش از گزارش به نرخ مصوب شستشو فرش‌ها در برخی از قالیشویی‌های مختلف شهر تهران اشاره می‌کنیم.
براساس سوال‌هایی از قالیشویان به نتایج مختلفی دسترسی یافتیم.

نرخ مصوب در این قالیشویی‌ها ماشینی هزار و 900تا 4هزار تومان و فرش دستباف 3هزار تا 10هزار تومان است.

بعد از اطلاع از نرخ‌های متفاوت به توصیه رییس اتحادیه قالیشویان سری به سایت اتحادیه قالیشویان تهران زدیم. اما متأسفانه امکان دسترسی به این سایت نیست.

گفتنی است: با توجه به روزهای پایانی سال تعداد مراکز قالیشویی به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به امید آنکه مسئولان نظارت بیشتری بر فعالیت این مراکز داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

1. برخلاف بسیاری مناطق مختلف در بافت قالی های کرمان از 3 پود استفاده میکنند، دو پود کلفت و یک پود نازک 2. در گذشته گره ها به صورت فارسی بافته میشد، بسیاری از فرش های ظریف کرمان فارسی باف است ولی در نواحی روستانشین از دو نوع گره یعنی فارسی و ترکی بهره میگیرند. […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

این بخشی از اوسنه‌ایست از شمال خراسان که در آن پادشاهی خواب فرشی را می‌بیند که در آن هزار گل و بلبل به روی هم نگاه می‌کنند و می‌خندند پس وزیرِ خواب‌گزارش را فرامی‌خواند تا خوابش را تعبیر کند. وزیر خواب را این‌گونه تعبیر می‌کند که ای شاه! تو همه‌چیز داری جز فرشی که در […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

احداث مجتمع فرش دستباف خبري خوشحال کننده که فرماندار کيار اعلام کرد و نويد آن را داد که شهرک صنعتي روستاي تشنيز ميزبان سرمايه گذاران در صنعت فرش در شهرستان کيار شود. قدمعلي مرداني در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار گفت: شهرک صنعتي شهدا روستاي تشنيز يکي از مهمترين ظرفيت هاي شهرستان کيار […] ...

26 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.