آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 19 دی 1395

صنعت قالیبافی در شهرستان آبدانان

سرویس ایلام- مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان گفت: قالیبافی بخاطر پیشینه بسیار دوری که در بین مردم استان ایلام و شهرستان آبدانان دارد در سالهای اخیر به عنوان یک شغل پایدار مورد توجه خانواده های مددجوی این شهرستان قرار گرفته است.
 

علی جاسمی در گفتگو با خبرگزاری کردپرس بیان کرد: آبدانان همانند برخی دیگر از نقاط این استان بخاطر ویژه گی های اقلیمی آن سابقه ای بسیار کهن در قالیبافی و گلیم بافی داشته و هنوز هم در بسیاری از خانه های این مردم خصوصاً مناطق روستایی فرش بافی به شیوه های سنتی و یا امروزی رونق دارد.

وی افزود: در پستوهای خانه های این مردم قالیچه های دستباف بسیاری را می توان دید که همه مواد اولیه تولید آنها و نیز مراحل راه اندازی کارگاه و بافت آنها با دستان هنرمند زنان این روستاها و با نقش و نگارهای سنتی بافته شده اند که نشان از قدمت فرش بافی در این مناطق دارد.

صنعت قالی بافی در آبدانان زنده شده است

مدیر کمیته امداد آبدانان تصریح کرد: این پیشینه کهن باعث شده است که خانواده های مددجوی این شهرستان با کمک این نهاد به سراغ فرش بافی به عنوان یک شغل پایدار بروند و اقدام به راه اندازی کارگاههای خانگی نمایند.

وی ادامه داد: امروزه با ورود تکنولوژی جدید فرش بافی ، بافت سنتی جای خود را به روشهای امروزی داده که این نهاد در این رابطه با ارائه دستگاهها و دارقالی جدید، نقشه های امروزی ، مواد اولیه و همچنین خرید تضمینی به رونق فرش بافی در بین خانواده ها کمک کرده است و به نوعی صنعت فرش بافی دوباره در این شهرستان زنده شده است.

جاسمی افزود: در این راستا بیش از 1 میلیارد ریال درآمد از ابتدای امسال تاکنون از محل تولید و فروش فرش دستباف نصیب مددجویان بافنده فرش در شهرستان آبدانان شده است.

وی همچنین بیان کرد: در این مدت بیش از 50 تخته فرش با متراژ بیش از 150 متر توسط مددجویان بافنده این شهرستان تولید و جهت فروش به مرکز بازرگانی این نهاد ارسال گردیده است.

وی به خدمات این نهاد به مددجویان کارآفرین از جمله بافندگان فرش اشاره کرد و گفت: هم اکنون همه کارآفرینان این شهرستان از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل بیمه درمانی و بازنشستگی بهره مند هستند.

 

مطالب مرتبط

شهردار و رییس شورای شهر جوشقان قالی مهمان مرکز ملی فرش ایران شدند.به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، پیراینده شهردار جوشقان قالی و صادق پور رییس شورای شهر این شهرستان با حضور در مرکز ملی فرش ایران به رایزنی در راستای احیا و بهبود فرشبافی در جوشقان پرداختند. بر اساس این گزارش، مردادماه […] ...

24 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت : اين المپياد هر ساله يك مرتبه در دو مرحله استاني و كشوري برگزار مي شود كه مرحله مقدماتي( استاني ) سوم بهمن ماه در مراكز دانشگاهي و مؤسسات آموزش علمي و هنرستان هاي […] ...

23 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، گلیم هرسین در مراسمی دارای گواهینامه ملی نشان جغرافیایی شد که در این مراسم به گلیم سنه، جاجیم خلخال، گلیم نمین، ورنی مغان، آبگینه تهران، نازک کاری سنندج، زیلو میبد و گلیم ارداق این نشان ملی اعطا شد تا مقدمات ثبت جهانی این صنایع دستی فراهم شود. آنچه که […] ...

21 دی 1395
ادامه مطلب

سالهاست که گوش او بر دنیای پر از همهمه و آشوب بسته است و زبانش توانایی سخن گفتن ندارد. او مادری است که سختی‌های زیادی در زندگی کشیده اما سختی‌های زمانه او را نا امید نکرده است. فاطمه حسینی همان بانوی کر و لالی است که برای خرج زندگیش گلیم می‌بافد. او سالهاست که با […] ...

21 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.