آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 21 دی 1395

شهرقدس قطب تولید قالی و گلیم

فیاض الهیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرقدس، در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با عنوان “مبارزه با اشرافی‌گری” اظهار داشت: جدیت در حرکت برخی افراد، این وظیفه را برای ما ایجاد می‌کند که تمام توان خود را برای حمایت از آن‌ها به‌کار بگیریم.

وی با اشاره به حمایت‌های مجموعه بسیج از کارآفرینان و تولیدکنندگان در شهرقدس گفت: مجموعه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت شهرستان، اقدامات متعددی را در زمینه حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان همچون اعطای وام، فراهم‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز، آموزش‌های متعدد خانواده‌ها در این زمینه داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرقدس با اشاره به حضور چشمگیر قالیبافان و گلیم‌بافان در نمایشگاه افزود: یکی از دغدغه‌های مجموعه بسیج مقاومت فراهم‌سازی نیازهای اولیه تعداد قابل‌توجهی از قالیبافان و گلیم‌بافان شهرستان قدس است که در صورت تحقق این مهّم به طور حتم می‌توان گفت که در سال‌های آتی شهرقدس به پایگاهی برای این تولیدات در سطح استان تهران تبدیل خواهد شد.

الهیاری بیان کرد: اقداماتی برای بهبود وضعیت و ساماندهی گلیم‌بافان و قالیبافان در شهرقدس صورت گرفته و با تعاملی که با دیگر دستگاه‌های شهرستان به‌وجود آمده است به‌زودی فضایی برای این افراد فراهم می‌شود که به نوعی بتوان شاهد ایجاد نمایشگاهی دائمی برای این کارآفرینان بود.

وی در ادامه عنوان کرد: در کنار غرفه‌های گلیم‌بافی و قالیبافی که به وضوح در این نمایشگاه قابل‌لمس هستند، وجود غرفه‌های آموزشی، خیاطی، محصولات تبدیلی گیاهان دارویی، عرضه گوشت و تخم بلدرچین، تابلوفرش وکار با چرم نیز وجود دارد که این خود وسعت کار در حوزه حمایت از اقتصاد خانواده را به ما گوشزد می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس گفت: از جمله مواردی که در این نمایشگاه در کنار برگزاری غرفه‌ها سعی شده مورد توجه قرار گیرد، بحث روشنگری مبارزه با اشرافی‌گری است که به واسطه آن بازدیدکنندگان در این نمایشگاه در کنار تأمین نیازها و بازدیدهایی که دارند اطلاعاتی در مورد دوری از اشرافی‌گری در اختیارشان قرار داده شده و با جوانب مختلف اقتصاد مقاومتی نیز آشنا می‌شوند.

الهیاری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا 30 آذر ماه  ادامه خواهد داشت که اگر لازم باشد در صورت حمایت و حضور پرشور مردم، زمان نمایشگاه را تمدید خواهیم کرد تا فرصت حضور برای افرادی که می‌خواهند بهره بیشتری از این نمایشگاه ببرند، وجود داشته و از کارآفرینان شهرستان نیز حمایت شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

تولید گلیم معمولاً با بافت چند رج ساده که نزد بافندگان به گیس بافی شهرت دارد آغاز می شود برای این کار حدود ۱۵ تا ۱۶ سانتیمتر از ابتدای چله ها به منظور ریشه در نظر گرفته شده است و سپس مقداری از گلیم با نخ از نوع چله به صورت یکی در میان بافته می […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

1. برخلاف بسیاری مناطق مختلف در بافت قالی های کرمان از 3 پود استفاده میکنند، دو پود کلفت و یک پود نازک 2. در گذشته گره ها به صورت فارسی بافته میشد، بسیاری از فرش های ظریف کرمان فارسی باف است ولی در نواحی روستانشین از دو نوع گره یعنی فارسی و ترکی بهره میگیرند. […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

این بخشی از اوسنه‌ایست از شمال خراسان که در آن پادشاهی خواب فرشی را می‌بیند که در آن هزار گل و بلبل به روی هم نگاه می‌کنند و می‌خندند پس وزیرِ خواب‌گزارش را فرامی‌خواند تا خوابش را تعبیر کند. وزیر خواب را این‌گونه تعبیر می‌کند که ای شاه! تو همه‌چیز داری جز فرشی که در […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به پروژه تقویت جذب گردشگران خارجی از کشورهای حوزه هدف اشاره کرد و گفت: طبق این طرح تا پایان سالجاری جذب تعداد 550 هزار گردشگر خارجی برای استان پیش بینی شده است که با توجه به برنامه ریزی […] ...

27 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.