آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 16 دی 1395

تخفیفات ویژه فرش های عشایر

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه تولیدات استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و ایلام 10 درصد زیرقیمت بازار، برای فروش گذاشته شده است.

افتتاحیه‌ی این نمایشگاه قرار بود ساعت 16 امروز (چهارشنبه، 25 بهمن‌ماه) در موزه‌ی فرش برگزار شود که به‌دلیل حضور نداشتن مقامات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، مراسمی برگزار نشد و نمایشگاه هم رسما از فردا کار خود را آغاز می‌کند و تا 30 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در فضایی سرپوشیده در محوطه‌ی موزه‌ی فرش در حالی که هنوز غرفه‌های آن کاملا آماده نشده‌اند و بسیاری از تابلوفرش‌ها روی زمین مانده‌اند و نور نمایشگاه هم تنظیم نشده، برپا شده است؛ اما به گفته‌ی جعفر یعقوبی – مدیر اجرایی این نمایشگاه – غرفه‌های آن تا فردا کاملا آماده خواهند شد و دلیل این آشفتگی، دیر رسیدن برخی غرفه‌داران است که در نمایشگاه فرش اراک حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه که برای خرید هر مترمربع از غرفه‌های خود، 70 تا 80هزار تومان هزینه کرده‌اند از امکانات موجود چندان رضایت ندارند؛ ولی امیدوارند فروش و استقبال مردم تهران از محصولات عرضه‌شده رضایت‌بخش باشد.

یعقوبی درباره‌ی این نمایشگاه توضیح داد: نمایشگاه فرش و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری برای دومین سال است که به‌منظور روبه‌رو کردن تولیدکننده، بافنده و مصرف‌کننده، تنظیم قیمت بازار، ارائه‌ی طرح‌های جدید و پاسخ به تمام سلیقه‌ها برگزار می‌شود.

به گفته‌ی او، این نمایشگاه با مجوز اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، موزه‌ی فرش و مرکز ملی فرش ایران توسط بخش خصوصی برگزار شده است.

وی همچنین درباره‌ی قیمت‌گذاری روی محصولات عرضه‌شده در این نمایشگاه، اظهار کرد: هیچ ارگانی نمی‌تواند روی دست‌بافته‌ها قیمت بگذارد، چون بافت‌ها متفاوت است؛ ولی تولیدکنندگان تلاش دارند محصولات عرضه‌شده در این نمایشگاه را زیر قیمت بازار بفروشند.

منبع:پایگاه خبری انتخاب

مطالب مرتبط

1. برخلاف بسیاری مناطق مختلف در بافت قالی های کرمان از 3 پود استفاده میکنند، دو پود کلفت و یک پود نازک 2. در گذشته گره ها به صورت فارسی بافته میشد، بسیاری از فرش های ظریف کرمان فارسی باف است ولی در نواحی روستانشین از دو نوع گره یعنی فارسی و ترکی بهره میگیرند. […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

این بخشی از اوسنه‌ایست از شمال خراسان که در آن پادشاهی خواب فرشی را می‌بیند که در آن هزار گل و بلبل به روی هم نگاه می‌کنند و می‌خندند پس وزیرِ خواب‌گزارش را فرامی‌خواند تا خوابش را تعبیر کند. وزیر خواب را این‌گونه تعبیر می‌کند که ای شاه! تو همه‌چیز داری جز فرشی که در […] ...

28 دی 1395
ادامه مطلب

احداث مجتمع فرش دستباف خبري خوشحال کننده که فرماندار کيار اعلام کرد و نويد آن را داد که شهرک صنعتي روستاي تشنيز ميزبان سرمايه گذاران در صنعت فرش در شهرستان کيار شود. قدمعلي مرداني در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار گفت: شهرک صنعتي شهدا روستاي تشنيز يکي از مهمترين ظرفيت هاي شهرستان کيار […] ...

26 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش افکارنیوز، عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت اصفهان پیرامون وضعیت تولید فرش دستباف در اصفهان اظهار داشت: در دسته‌بندی متصدیان تولیدکننده فرش دستبافت 3 دسته تک‌بافی، کارگاه‌های 12 نفره و کارگاه‌های متمرکز وجود دارد که در استان اصفهان بافت فرش دستبافت به‌صورت تک‌بافی و توسط بافندگان در منازل انجام می‌شود.  سعید عصاچی با بیان […] ...

26 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.