آدرس قالیشویی در تهران: کلیه مناطق تهران | شمال تهران | غرب تهران | شرق تهران | جنوب تهران

0 نظر 17 دی 1395

اصالت فرش ایرانی

ه گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،حمید کارگر در خصوص فرش دستباف گفت: این هنر- صنعت بومی، اشتغالزا، ارز آور و سفیر افتخار آفرین ایران در فراسوی مرزهاست و در موزه های خارجی نمونه های فاخری از فرش های ایرانی وجود دارد.
 
کارگر تصریح کرد: فرش ایرانی با تمام افت و خیزهای اقتصادی و اجتماعی همچنان زنده و با نشاط است و اخیرا نیز با توجه به برداشته شدن تحریم ها شاهد اتفاقات خوشی همچون از سرگرفته شدن صادرات به آمریکا و ابراز علاقه کشورهای اروپایی به گسترش مراودات تجاری در این حوزه هستیم.
 
وی همچنین با اشاره به انگیزه های برگزاری جشنواره فرش برتر، اظهار امیدواری کرد تولیدات امروزین این هنر- صنعت نیز بتواند برای آیندگان افتخار آفرین باشد.
 
در ابتدای این مراسم محسن حسن زاده معاون تولید مرکز ملی فرش ایران به ارائه گزارشی از روند ثبت نام و برگزاری جشنواره پرداخت.
 
حسن زاده اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی دست بافته های باکیفیت، حفظ اصالت فرش ایرانی در بازار های صادراتی، ایجاد رقابت سالم، ترغیب تولید کنندگان به رقابت، الگو سازی برای فرش دستباف و در نهایت کمک به بازار یابی جهانی فرش دستباف برشمرد.
 
حسن زاده یادآورشد: اردیبهشت امسال مراحل اجرایی جشنواره آغار شد و در اویل مرداد ماه فراخوان آن انتشار یافت و در روزهای پایانی مرداد فرش های شرکت کننده در جشنواره به ستاد برگزاری جشنواره تحویل داده شد.
 
وی افزود: در مجموع 158 فرش به این جشنواره ارسال شد که براساس انتخاب داوران از میان فرش های ارسالی 43 فرش انتخاب شد و به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
 
حسن زاده اظهار داشت: انتخاب فرش ها طبق معیارهایی از جمله اصالت فرش، بافت سالم، مواد اولیه مرغوب، رنگبندی، طرح و نوآوری انجام گرفته است.

منبع:خبرگزاری میزان 

مطالب مرتبط

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید. 1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه […] ...

17 خرداد 1396
ادامه مطلب

مدیرعامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران با تأکید بر اینکه ۲۸۵ تعاونی فرش روستایی ملی در کشور داریم، گفت: فرش مکمل کشاورزی و دامپروری در روستاها به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتویسرکان ، محمد بهاروند عصر امروز با بیان اینکه تویسرکان توان بالایی در تولید فرش دارد، اظهار داشت: ایجاد تجدید […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

المپیاد مقدماتی فرش دستباف در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی در تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری در محل مرکز علمی کاربردی فنی وحرفه ای هتلداری شهرستان ساری برگزار می شود. غلامرضا آقا گل زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمازند اصناف از برگزاری المپیاد مقدماتی فرش دستباف مازندران در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی خبر داد. […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد در جریان بازدید از روند طرح‌های توسعه‌ای شهرستان گرمی اظهار کرد: ما در شهرستان گرمی در دو بخش کشاورزی و گردشگری بیشترین اهتمام را در جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم تا با توجه به برجستگی‌هایی که در این دو حوزه وجود دارد بتوانیم زمینه ایجاد […] ...

30 دی 1395
ادامه مطلب
ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبانی پاک مهر در وبسایت منتشر خواهد شد.